KLUB
FORUM
MODELE
OGŁOSZENIA
DOWNLOAD
LINKI
27 Listopad 2014, 00:53 *
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Aktualności:
 
  Strona główna   Forum   Pomoc Szukaj Zaloguj się Rejestracja Chat  
Strony: [1]   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: dziwna usterka 1.8is  (Przeczytany 2243 razy)
rapanu
Gość
« : 25 Listopad 2007, 11:40 »

witam was wszystkich od pewnego czasu meczy moje autko dziwna usterka mianowicie w czasie wiekszej wilgotnosci powietrza np,deszcze czy odwilrz dlawi mi sie silnik parska pluje cos mniejwiecej jakby byla woda w paliwie i jest tak az do mometu jak uda mi sie pszegazowac silnik czyli tak jakby silnik przepalil jakis syf.co ciekawsze od paru dni jerzdze na nowym silniku bo zmienilem z 1.8 na 1.8is i tu niespodzianka zimny silniczek pali elegancko i pracuje rowniutko jednak jak odpalam zagrzany silni powraca moj problem autko najpierw poszarpie popluje tak jakby sie zalewalo albo jakby niedochodzilo paliwo poczym jak uda mi sie przegazowac wszystko wraca do normy i jest oki?prosze pomozcie mi bo mnie to wykonczy,czy moze to byc np,umierajaca pompa paliwowa albo z sada lambda cos nietak?bo wsumie to tylko te dwie czesci zostaly po starym silniku:(
« Ostatnia zmiana: 25 Listopad 2007, 15:23 wysłane przez MICHAŁ A. » Zapisane
max mt

Offline Offline

Wiadomości: 1.014


BMW E38 735iA M62 i E34 525TDS M51


« Odpowiedz #1 : 25 Listopad 2007, 11:51 »

Może na wstępie wymień filtr paliwa, może jest zapchany i pompa ma za małe ciśnienie.
« Ostatnia zmiana: 25 Listopad 2007, 15:23 wysłane przez MICHAŁ A. » Zapisane

BMW - Radość z jazdy w każdym dniu! Dźwięk silnika V8 to muzyka dla uszu !!! Chichot
rapanu
Gość
« Odpowiedz #2 : 25 Listopad 2007, 12:13 »

filtr paliwa wymienilem juz w starym silniku i nic to niedalo.a czy jakby pompa miala za male cisnienie to czy w czasie jazdy tez by sie przypadkiem auto niemulilo?bo ja mam ten problem tylko przy rozruchu zimnego silnika tak to wydaje mi sie ze jest oki
Zapisane
maniek87

Offline Offline

Wiadomości: 151


Jest 1.6 e36, a w planach e34...


« Odpowiedz #3 : 25 Listopad 2007, 13:48 »

Ja mam taki sam problem... 1.6 m43.
jak odpale zimny wszystko jest pięknie rozgrzeje się jest ok.  Zgasze. za np 30 min odpalam ponownie chodzi chwilke dobrze potem obroty spadają do 700/600, gdy rusze jest bardzo zamulony. Po przegazowaniu klikakrotnym dopiero działa poprawnie. Filtr paliwa wymienilem niedawno pompe paliwa również... 
« Ostatnia zmiana: 25 Listopad 2007, 15:24 wysłane przez MICHAŁ A. » Zapisane

"Ziom Miejmy Pewność, Że Kiedyś Nas Odwiedzi Władek Jagiełło I będzie Tego Pełno"

"Witaj w krainie gestów, tu rządzi Kozakiewicz...."
Shogo

Offline Offline

Wiadomości: 399


e30 318is


« Odpowiedz #4 : 25 Listopad 2007, 17:00 »

Oj panowie widzę że to jakaś plaga...... Ja mam e30 z silnikiem m42 czyli IS-a i mam to samo walczę z tym już prawie 1,5roku. Jak odpalam zimny jest wszystko pięknie wystarczy że sie zagrzeje zgaszę odpalę po kilku minutach i też go przydusza muszę go przegazować z 2 razy i jest normalnie. Nie wiem jak u was ale to co ja sprawdzałem mogę napisać i że nie pomogło. Wymienione zostały wtryski na inne to samo przepływka to samo krokowy to samo, czujnik temp silnika to samo(zamieniłem go na używke wiec pewności nie mam ale nic sie nie zmieniło) nie sprawdzałem ciśnienia paliwa ale auto idzie normalnie wiec raczej nie w tym problem. Sonda też była sprawdzana!!!! Więc jedyne co moge zrobić to czekać na to co wy zdziałacie i podpowiedzieć co ja już z tym robiłem.
Zapisane
AdamJ330

Offline Offline

Wiadomości: 10.343



« Odpowiedz #5 : 25 Listopad 2007, 17:23 »

hehe, to cos jak ja z moim odpalaniem.. 3 lata bezowocnej walki!!!!
upierdliwe klamoty
Zapisane

było: e21 316, e30 320, e30 328, e30 318IS, e30 M3, e36 M3, e36 compact 328i, e46 320D, 318ISTG, e30 340i, e30 325e, e36 328ti, 544iT, 544i...
jest: e36 328iA steptronic, e36 318IS QP, e36 318iT Uśmiech

SWAP - Moja pasja Uśmiech
Woytas
klubowicze
*****
Offline Offline

Wiadomości: 8.504


E34 525i M20B25 1990 (sedan) :)


« Odpowiedz #6 : 25 Listopad 2007, 20:04 »

Czy ktokolwiek z was pomyślał że macie czujnik położenia wałka rozrządu? Może ktoś ma dostęp do innego sprawnego na 100% czujnika i sprawdzić odpalanie.
Zapisane

Shogo

Offline Offline

Wiadomości: 399


e30 318is


« Odpowiedz #7 : 25 Listopad 2007, 22:02 »

W takim razie potrzebuje pomocy jeżeli to ma być czujnik położenia wałka rozrządu. Mam 2 czujniki na kablu który od czego

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=AF91&mospid=47256&btnr=11_0156&hg=11&fg=10
pierwszy to część nr 11 od czego to jest

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=AF91&mospid=47256&btnr=11_2683&hg=11&fg=10
druga to numer 6 i od czego ona z kolei jest i którą mam sobie sprawdzić?Co? chyba tą drugą tak??
Zapisane
rapanu
Gość
« Odpowiedz #8 : 25 Listopad 2007, 23:27 »

oj  Smutny myslalem ze tylko ja mam takie cyrki w silniczku po swapie ale widze ze niejestem sam w walce z tym problemem.ja coprawda niesprawdzalem jeszcze pompy paliwowej sonde juz wymienilem bo mi padla ale jednak problem dalej jest obiaw jest natyle dziwny ze wyglada to tak jakby niewiem przez momet silnik niedostawal wystarczajaco paliwa bo popszegazowaniu jest oki drazniaca sprawa.moze w serwisie bmw na orginalnym kompie cos wykryja Smutny jesli ktos was rozwiarze ten problem to prosze piszcie a napewno nam pomozecie
Zapisane
maniek87

Offline Offline

Wiadomości: 151


Jest 1.6 e36, a w planach e34...


« Odpowiedz #9 : 25 Listopad 2007, 23:45 »

W tym tygodniu zatankuje lepszej benzyny na shellu i zobacze co bedzie , moze to poprostu kiepskie paliwo...
Problemy w moim aucie zaczely sie  po zatankowaniu na orlenie...
Zapisane

"Ziom Miejmy Pewność, Że Kiedyś Nas Odwiedzi Władek Jagiełło I będzie Tego Pełno"

"Witaj w krainie gestów, tu rządzi Kozakiewicz...."
rapanu
Gość
« Odpowiedz #10 : 25 Listopad 2007, 23:58 »

co do paliwa to cos w tym jest ja wykonczylem filtr na paliwie z bp ewidentnie woda w paliwie teraz tankuje na malej prywatnej staci ale ma niezly przerob paliwa i ciagle swierze tak ze nienarzekam raczej normalne paliwo cho nipowiem ze na zagranicznym bylo lepiej.dziwne czym ruzni sie niemieckie 95 od polskiego?
Zapisane
Shogo

Offline Offline

Wiadomości: 399


e30 318is


« Odpowiedz #11 : 26 Listopad 2007, 00:41 »

Ja wam od razu odpowiem czy to paliwo.... NA PEWNO NIE Niezdecydowany ja tankuje zawsze na Shelu i tylko 95 V-power albo od czasu do czasu Racing żeby mi przeczyściło układ wiec na byle czym nie jeżdze ale zawsze możecie sprawdzić. Tak czy inaczje czekam na pomoc w sprawie tych czujników co podałem wyżej w poście.
Zapisane
Shogo

Offline Offline

Wiadomości: 399


e30 318is


« Odpowiedz #12 : 27 Listopad 2007, 14:10 »

Cały czas czekam pomoże mi ktoś i powie co to za czujniki podane wyżej w linkach?Co? Każda odpowiedź jest ważna bo kurde szukałem tego w książkach ale nie mogę sie doszukać nigdzie bo o m42 jest mało info.
Zapisane
Woytas
klubowicze
*****
Offline Offline

Wiadomości: 8.504


E34 525i M20B25 1990 (sedan) :)


« Odpowiedz #13 : 27 Listopad 2007, 16:45 »

Etk nr11 to generator impulsów czyli czujnik wałka a nr6 to z tłumaczenia wychodzi "cyngiel kontaktowy" jak mam to rozumieć nie wiem sam.
Zapisane

rapanu
Gość
« Odpowiedz #14 : 28 Listopad 2007, 00:31 »

widze ze walczymy z tym problemem ja mam zamiar w tym tygodniu podjechac na kompa moze mi cos wyszukaja choc dzis auto po wczorajszej wymianie termostatu  odziwo nieszalalo zapalalo i chodzilo tak samo jak bylo zimne jak i cieple,zaowarzylem jednak jedna rzecz ze jak rano odpalam zimne auto to po przekreceniu stacyjka najpier wyraznie slysze jak pompa tloczy paliwo i jak odpale silnik to najpierw skoczy na powiecmy 1500 obrotow ale zaraz sie normalizuje jak skolei odpalam nagrzany silnik to nieslychac jak pompa tloczy wpierw paliwo no i silnik przy rozruchu niewskakuje na takie obroty.macie podobnie?
Zapisane
maniek87

Offline Offline

Wiadomości: 151


Jest 1.6 e36, a w planach e34...


« Odpowiedz #15 : 28 Listopad 2007, 00:43 »

ja mam podobnie , tylko nie słychac pompy .  Obroty faktycznie na zimnym przy odpaleniu leca do 1500 a potem spadaja.  Na kompie bylem i nic nie wykryli. Majstrowie sie pytali czemu przyjechalem jak mam sprawne auto i nie chcieli mi uwierzyc ze cos jest nie tak...
Zapisane

"Ziom Miejmy Pewność, Że Kiedyś Nas Odwiedzi Władek Jagiełło I będzie Tego Pełno"

"Witaj w krainie gestów, tu rządzi Kozakiewicz...."
rapanu
Gość
« Odpowiedz #16 : 28 Listopad 2007, 21:09 »

oj pszerypane mamy z ta usterka choc niewiema ale teraz jak dwa dni temu zmienilem termostat i jest mroz za oknem to autko chodzi mi normalnie niewazne czy jest zimne czy cieple pali i rusza tak samo. a moze patrzac nato z punktu elektronika niemamy gdzies dobrego styku i stad te nasze problemy?bo moze mamy cos w rodzaju zimnego lutu gdzies w instalaci?wiadomo metal w zimnym sie kurczy a w cieplym rozszerza.moze to sonda lambda nam psoci?czy ktos z was wymienial ja na nowa ale orginlna?a moze to cewki w kule leca?bo wsume to jakby z nimi cos nietak bylo to komp i tak tego chyba niewykryje?wkurzajaca usterka i brak rozwiazania Złość
Zapisane
Tomi_ŁDZ

Offline Offline

Wiadomości: 724



« Odpowiedz #17 : 1 Grudzień 2007, 23:01 »

siemka chłopaki... siema Shogo
  jak widac tez mam IS-a, u mnie pali normalnie... czy zimny czy ciepły (czasem na zimnym pofaluje parenascie sekund) jak jest ciepły to troszke czasem szarpnie silnikiem jak by na jednym garze nie spalił...
ale co do kopcenia.... ło matko jak jest taka pogoda jak obecnie to kazde pociagneicie po obrotach prawie pod odcinke .... skutkuje zasłona dymna z tyłu dymem jak by parą wodna..... przerazajace... tez z tym walcze....  byłem na kompje i jest wszystko oki zadnego błedu....
 Wiem bo widziałem .. mam nie oryginalna sonde lambda.. jakaś NTK... podobno dobra firma... ale mam to gdzies .. mam zamiar zmienić na orginał nawet urzywke, ale cos z tym zwlekam...
 Na miescie pali mi miedzy 12 a 13 litrów (trasa koło 6.5-7 L) a wiem ze powinna sie trzymac blizej "dyszki", pozatym jak jade jakis odcinek  z noga na gazie..  potem nagle chamuje bo swiatło... to obroty mam koło tysiaca... moze nieco wiecej.... po czym po chwili schodza do własciwych dla biegu jałowego,
(za bogata mieszanka ?).
w IS sa dwa czujniki... obrotów.... jeden od połozenia wału a drugi ma cos jak by połozenie jednego wałka rozrzadu. przynajmiej tak mis ie wydaje. Szukałem nieszczelnosci w układzie dolotowym , wymienialem pekniete wezyki i gume od przepływki... czysciłem kroka..i nic..
ciagle mi ta sonda spac nie daje.... co oryginal to orginał....
dodam ze od wymiany do wymiany . dolewałem z 0,5 litra oleju... (castrol magnatec 10w-40)
teraz zalałem Valvoline maxlife.... Dla silników ponad 100000 km  jestem zadowolony... polecam. wyrazna poprawa, silnik ciszej pracuje... i skonczyły sie .. terkotania łancucha które sie pojawiały po ok minucie od uruchomienia zimnego silnika po nocy.
Zapisane

była E36 coupe 318is 92' M42 Brokatrot metalic
jest: E36 coupe 316i 96' M43 Bostongrun met. + E46 Touring 320dA Black Sapphire met.
AdamJ330

Offline Offline

Wiadomości: 10.343



« Odpowiedz #18 : 2 Grudzień 2007, 00:59 »

co jak co ale sondy to bym nie kupil uzywanej bo szkoda kasy, trafisz na druga taką samą i bedziesz w kropce a taka sonda tez ze 100zł bedzie kosztowac

chyba ze ktos da ci ją na jakies pare dni na testy i w razie czego bedziesz mogl oddac. tak to mozna kombinowac
Zapisane

było: e21 316, e30 320, e30 328, e30 318IS, e30 M3, e36 M3, e36 compact 328i, e46 320D, 318ISTG, e30 340i, e30 325e, e36 328ti, 544iT, 544i...
jest: e36 328iA steptronic, e36 318IS QP, e36 318iT Uśmiech

SWAP - Moja pasja Uśmiech
rapanu
Gość
« Odpowiedz #19 : 3 Styczeń 2008, 20:55 »

witam was wszystkich co do sady to zdania chyba sa podzielone.moj problem z szapiacym autkiem mam juz raczej z glowy.podjechalem do kolegow co maja glowke na karku i troche sprzetu no i sie zaczelo najpierw komputer wykryl ze mam regulacie sady pozazakresem ale lajt bo wlasnie u tych samych ludzi kupilem uzywana sade oczywiscie pojezdzilem naniej z dwa tygodnie podjechalem znowu na kontrole i komp niczego niewykryl.po wymianie sady dalej mialem problem z duszacym i szarpiacym nagrzanym silnikiem przy starcie ale pomogla mi mala sugestia zebym sobie sprawdzil czujnik temperatury i tak terz zrobilem , jak wiecie w M42 sa dwa takie czujniki kolo siebie ten bardziej z przodu z niebieskim gniazdem jest do zegarow zas ten wrednie schowany pod kolektorem jest wlasnie do komputera.walniety czunik bedzie zmylal nam kompa i moze nam niewylanczac sania.autko bedzie jezdzilo ale bedzie napewno wiecej palilo i wogule co sie okazalo.w moim przypadku blad popelnil mechanik ktory najpierw skladal mi silnik a potem go zakladal.otuz pomylil mi wtyczki do czujnikow i podpiol je odwrotnie ta co jest pod zegary trafila na czujnik z kompa sas ta co do kompa trafila na miejsce tego czujnika co jest do zegarow.oba czujniki mialem dobre jednak te czujniki maja inne wartosci i moj komp poprostu glopial ale teraz jest oki i autko wreszcie normalnie jezdzi.
Zapisane
jaracz31

Offline Offline

Wiadomości: 23


« Odpowiedz #20 : 11 Styczeń 2008, 23:03 »

Ja mam podobnu proble tyle ze u mnie autko odpala normalnie ciepłe jak i zimne ale jak jest troche rozgrzane to mi obroty wirują.
Spadaja i zaraz rosną oraz słychać pod maska jakby coś sie załączało rza na jakiś czas.
Co to może być???
Napiszcie mi jeszcze ile powinny wynosić obroty na biegi jałowym??
Zapisane
AdamJ330

Offline Offline

Wiadomości: 10.343



« Odpowiedz #21 : 12 Styczeń 2008, 00:55 »

witam was wszystkich co do sady to zdania chyba sa podzielone.moj problem z szapiacym autkiem mam juz raczej z glowy.podjechalem do kolegow co maja glowke na karku i troche sprzetu no i sie zaczelo najpierw komputer wykryl ze mam regulacie sady pozazakresem ale lajt bo wlasnie u tych samych ludzi kupilem uzywana sade oczywiscie pojezdzilem naniej z dwa tygodnie podjechalem znowu na kontrole i komp niczego niewykryl.po wymianie sady dalej mialem problem z duszacym i szarpiacym nagrzanym silnikiem przy starcie ale pomogla mi mala sugestia zebym sobie sprawdzil czujnik temperatury i tak terz zrobilem , jak wiecie w M42 sa dwa takie czujniki kolo siebie ten bardziej z przodu z niebieskim gniazdem jest do zegarow zas ten wrednie schowany pod kolektorem jest wlasnie do komputera.walniety czunik bedzie zmylal nam kompa i moze nam niewylanczac sania.autko bedzie jezdzilo ale bedzie napewno wiecej palilo i wogule co sie okazalo.w moim przypadku blad popelnil mechanik ktory najpierw skladal mi silnik a potem go zakladal.otuz pomylil mi wtyczki do czujnikow i podpiol je odwrotnie ta co jest pod zegary trafila na czujnik z kompa sas ta co do kompa trafila na miejsce tego czujnika co jest do zegarow.oba czujniki mialem dobre jednak te czujniki maja inne wartosci i moj komp poprostu glopial ale teraz jest oki i autko wreszcie normalnie jezdzi.


nie chce sie czepiac ale mam juz dosc czytania bledow. napierdalacie ortami jak gnojem po polu.
1) SONDA !!!
2) NIE WYŁĄCZAĆ
3) PODPIĄŁ
4) W OGÓLE
5) OTÓŻ

przepraszam ze to pisze, ale jak czytam takie bzdury to pozniej MNIE sie udziela i staje sie przez to wtórnym analfabetą. Zainstalujcie sobie MOZILLE albo zacznijcie chodzic do szkoly

poza tym co za palant skladal silnik, przeciez czujniki i kostki maja swoje kolory, jak mozna zamienic niebieski z brazowym Co? czy to pasuje na przemian Co? w ten sposob mozna tylko uszkodzic kompa
Zapisane

było: e21 316, e30 320, e30 328, e30 318IS, e30 M3, e36 M3, e36 compact 328i, e46 320D, 318ISTG, e30 340i, e30 325e, e36 328ti, 544iT, 544i...
jest: e36 328iA steptronic, e36 318IS QP, e36 318iT Uśmiech

SWAP - Moja pasja Uśmiech
Adrian735

Offline Offline

Wiadomości: 1.090


¤ e38 735iA ¤


WWW
« Odpowiedz #22 : 14 Styczeń 2008, 21:07 »

przepraszam ze to pisze, ale jak czytam takie bzdury to pozniej MNIE sie udziela i staje sie przez to wtórnym analfabetą. Zainstalujcie sobie MOZILLE albo zacznijcie chodzic do szkoly

popieram Chichot
Zapisane

•°. how to kill time waiting for your engine running .°•
michal1979

Offline Offline

Wiadomości: 193


E32 735iL '88


« Odpowiedz #23 : 14 Styczeń 2008, 22:19 »

Panowie, walczyłem z czymś takim u kumpla który robił swapa z m40b16 na m40b18 i u niego pomogła zmiana przepływki. Okazało się, że miał przepływkę z "gorącym drutem" a ja mu założyłem zwykłą klapkową i odpowiedni do niej komp. i jak ręką odjął. Z tym gorącym drutem to jest tak, że nie jest wieczny i może świrować (zwłaszcza jak jest gazownia) wtedy jak motor jest ciepły to może się zalewać po odpaleniu a jak go przegazujesz to wraca do normy. Nie mówię, że znalazłem jedyny skuteczny sposób ale w tym przypadku pomogło. Pozdrawiam
Zapisane

Pożegnałem E30 - stki ale wciąż mam trochę części...
Strony: [1]   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal
Strona wygenerowana w 0.363 sekund z 23 zapytaniami.