KLUB
FORUM
MODELE
OGŁOSZENIA
DOWNLOAD
LINKI
20 Grudzień 2014, 05:23 *
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Aktualności:
 
  Strona główna   Forum   Pomoc Szukaj Zaloguj się Rejestracja Chat  
Strony: [1]   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Przekaźnik pompy paliwa BMW e30  (Przeczytany 4808 razy)
WMarcin

Offline Offline

Wiadomości: 317



« : 6 Luty 2011, 16:34 »

Jak sprawdzić wspomniany w temacie przekaźnik?
Sam naprawiam e30 niewiele mówi na temat tego przekaźnika...niestety. Albo to ja jestem ślepy...
Zapisane

e30 318iA '88 atlantisblau                          e28 528i  '83 opalgrun metallic
e34 540iA '93 diamantschwartz metallic        e36 325i  '92 mauritusblau metallic
Shooter_21

Offline Offline

Wiadomości: 2.752


BMW E34 520iA, E36 COMPACT 316i


« Odpowiedz #1 : 6 Luty 2011, 18:14 »

Chyba najprostszym sposobem jest wpięcie drugiego, jeśli pompa zadziała to znaczy, że stary jest niesprawny. Duży uśmiech
Zapisane
AdamJ330

Offline Offline

Wiadomości: 10.408



« Odpowiedz #2 : 6 Luty 2011, 18:19 »

na przekazniku powinien byc jakis rysunek. tak z pamieci to chyba styki 30 i 87 zamykają obwód, styki 85 i 86 to cewka, ktora powoduje zamkniecie tego obwodu.czyli na 85 i 86 podajesz plus i minus 12V (ważna polaryzacja),jak podasz prąd to miernik w reke i sprawdzasz czy jest przejscie miedzy 30 i 87. styk 30 to zasilanie, styk 87 to odbiornik. styki 30 i 87 zazwyczaj idą grubyk kablem, styki 85 i 86 idą cienkim (bardzo niskim prądem można zamknąć wysoko prądowy obwód)

mogę pisać pracę inżynierską z przekaźników Chichot
Zapisane

było: e21 316, e30 320, e30 328, e30 318IS, e30 M3, e36 M3, e36 compact 328i, e46 320D, 318ISTG, e30 340i, e30 325e, e36 328ti, 544iT, 544i, e36 318iT...
jest: e36 328iA steptronic, e36 318IS QP Uśmiech

SWAP - Moja pasja Uśmiech
WMarcin

Offline Offline

Wiadomości: 317



« Odpowiedz #3 : 6 Luty 2011, 19:14 »

No prawie wszystko tak...
Ale...
Przekaźnik pompy paliwa w e30 ma wbudowaną jakaś elektronikę i w sumie 7 pinów...
Dodatkowo nie ma na nim żadnego rysunku... Smutny
Owszem 87b i 30 zamykają obwód ale jak je wysterować nie mam zielonego pojęcia...
Na jednym z pozostałych pinów jest masa, na dwóch innych +12 po zapłonie. Jednak przekaźnik klapie po włączeniu zapłonu i po chwilce znów klapie. Czyli przy włączeniu zapłonu na chwile włącza pompę.
Mam podejrzenie ze styki przekaźnika są wypalone i pod obciążeniem stawiają spory opór więc pompa nie pracuje tak jak powinna. Gdy zewrę drutem styki 87b i 30 pompa zaczyna pracować normalnie.

Standardowy przekaźnik jest tak skomplikowany (jeden stycznik, jeden elektromagnes) że możnaby z niego kartkówkę conajwyżej napisać...Mrugnięcie
Zapisane

e30 318iA '88 atlantisblau                          e28 528i  '83 opalgrun metallic
e34 540iA '93 diamantschwartz metallic        e36 325i  '92 mauritusblau metallic
WMarcin

Offline Offline

Wiadomości: 317



« Odpowiedz #4 : 6 Luty 2011, 19:21 »

EDIT:
Przebadałem ten przekaźnik omomierzem. Dwa piny są poprostu zwarte, pomiędzy resztą jest zwykła przerwa - nie udało mi się w ten sposób namierzyć pinów od cewki...
Zapisane

e30 318iA '88 atlantisblau                          e28 528i  '83 opalgrun metallic
e34 540iA '93 diamantschwartz metallic        e36 325i  '92 mauritusblau metallic
gatun0
Weteran
*****
Offline Offline

Wiadomości: 6.935


e39 528it m52tu na bogato


« Odpowiedz #5 : 6 Luty 2011, 19:23 »

w tym przekaźniku nie ma elektroniki , to sterownik silnika go rozłącza po chwili .
Zapisane

Mechanika, serwis klimatyzacji. Woj. polskiego 190
WMarcin

Offline Offline

Wiadomości: 317



« Odpowiedz #6 : 6 Luty 2011, 19:35 »

Ok. Tylko czemu ma on 7 pinów?
I jak do wysterować do testów?
Zapisane

e30 318iA '88 atlantisblau                          e28 528i  '83 opalgrun metallic
e34 540iA '93 diamantschwartz metallic        e36 325i  '92 mauritusblau metallic
gatun0
Weteran
*****
Offline Offline

Wiadomości: 6.935


e39 528it m52tu na bogato


« Odpowiedz #7 : 6 Luty 2011, 19:42 »

przekaźnik od pompy 7 pinów ? pomyliłes przekaźniki . Jaki masz silnik ? 4 czy 6 cyl ?
Zapisane

Mechanika, serwis klimatyzacji. Woj. polskiego 190
Millaka
klubowicze
*****
Offline Offline

Wiadomości: 6.450


XLH by CPO ´83


« Odpowiedz #8 : 6 Luty 2011, 20:10 »

Gniazdko ma 9 pinow, i jesli przekaznik ma 7 to oznacza ze ktos tam rzezbil Duży uśmiech
...nie bardzo wiedzial co ma wstawic i wymyslil Chichot

Od gory:
przekaznik DME
przekaznik pompki
przekaznik lambady

Zapisane
WMarcin

Offline Offline

Wiadomości: 317



« Odpowiedz #9 : 6 Luty 2011, 20:17 »

ech...musiałem aż wstać i włączyć kompa... Chichot
Po kolei...
Silnik m10b18
Gniazdko jest nie rzeźbione, ma 7 pinów, przekaźnik także.

Wygląda to to tak:


Kwestie, które przemawiają za tym że to przekaźnik pompy:
 - jest na nim napisane benzinpompenrelay
 - jak się włącza zapłon to czuć, że on klapie
 - po wyciągnięciu go z gniazda i zwarciu w gnieździe pinów 87b i 30 pompa zaczyna pracować

Kwestie przemawiające za tym, iż ma jakąś elektronikę w środku:
 - ma 7 pinów
 - nie ma pomiędzy żadnymi pinami wyraźnie obecnej cewki elektromagnesu (cewki spodziewam się tam gdzie 0 < x < nieskończoność, gdzie x to opór pomiędzy stykami)
Zapisane

e30 318iA '88 atlantisblau                          e28 528i  '83 opalgrun metallic
e34 540iA '93 diamantschwartz metallic        e36 325i  '92 mauritusblau metallic
WMarcin

Offline Offline

Wiadomości: 317



« Odpowiedz #10 : 6 Luty 2011, 20:20 »

EDIT:
Przekaźnik ma także logo BMW i jakiś numer części także chyba nie jest z czyjejś wyobraźni.

Najbardziej podoba mi się ten przekaźnik lambady Chichot
Zapisane

e30 318iA '88 atlantisblau                          e28 528i  '83 opalgrun metallic
e34 540iA '93 diamantschwartz metallic        e36 325i  '92 mauritusblau metallic
Millaka
klubowicze
*****
Offline Offline

Wiadomości: 6.450


XLH by CPO ´83


« Odpowiedz #11 : 6 Luty 2011, 20:22 »

Szkoda ze zadajesz pytanie ktorego trzeba sie domyslac Chichot
Na to nikt by nie wpadl ze to jest m10.
Zapisane
WMarcin

Offline Offline

Wiadomości: 317



« Odpowiedz #12 : 6 Luty 2011, 20:27 »

Mea culpa.
Zapisane

e30 318iA '88 atlantisblau                          e28 528i  '83 opalgrun metallic
e34 540iA '93 diamantschwartz metallic        e36 325i  '92 mauritusblau metallic
Millaka
klubowicze
*****
Offline Offline

Wiadomości: 6.450


XLH by CPO ´83


« Odpowiedz #13 : 6 Luty 2011, 20:32 »

Wybaczone Chichot
Ten przekaznik zawiera w sobie jak by 2 przekazniki, tam jest DME i pompka razem.
...dlatego najlepiej poszukac cos na podmiane.
Zapisane
WMarcin

Offline Offline

Wiadomości: 317



« Odpowiedz #14 : 6 Luty 2011, 20:46 »

No własnie nie bardzo mam pomysł skąd wziąć na podmianke... Chciałem go jakoś sprawdzić zanim kupię kolejny w aso...

To że są tam jakby dwa przekaźniki by się nawet zgadzało. 4 piny dwóch cewek, wspólna masa i dwa zwierane do tejże wspólnej masy - razem 7. Tylko jakby tak było to powinno dać się wybadac cewkę omomierzem...zastanawiam się czy przypadkiem cewka przekaźnika nie jest sterowana przez tranzystor, co by tłumaczyło to że nie jest wyprowadzona na zewnątrz jak i obecność +12v po zapłonie na gnieździe.
Zapisane

e30 318iA '88 atlantisblau                          e28 528i  '83 opalgrun metallic
e34 540iA '93 diamantschwartz metallic        e36 325i  '92 mauritusblau metallic
krzysiek325e
klubowicze
*****
Offline Offline

Wiadomości: 590

e30 325e e34 525TDS


« Odpowiedz #15 : 6 Luty 2011, 21:08 »

Koło Wołomina z pewnością znajdzie się jakiś szrot, na którym dopasujesz sobie taki przekaźnik Uśmiech.
Nie mówię, że na obecną chwile mogą posiadać taki model silnika, lecz może w przeszłości mieli i mają gdzieś w swoim składzie jakieś przekaźniki.
Weź go sobie do porównania (numer z przekaźnika) i do dzieła Mrugnięcie
Zapisane
WMarcin

Offline Offline

Wiadomości: 317



« Odpowiedz #16 : 6 Luty 2011, 21:18 »

Jest jeden spory szrot i będę próbował ich atakować, ale z tego co wiem to takimi duperelami się nie zajmują... Kiedyś potrzebowałem przekaźnik do przeciwmglowych, to facet powiedział mi bym sobie wyciągnął z samochodu na placu jak znajdę...

Szrocik (albo lepiej szrociszek Uśmiech w wołominie kiedyś miał e30 ale w td...
Innych w okolicy nie kojarzę...

Czy naprawdę nie ma jak oszukać tego przekaźnika?
Zapisane

e30 318iA '88 atlantisblau                          e28 528i  '83 opalgrun metallic
e34 540iA '93 diamantschwartz metallic        e36 325i  '92 mauritusblau metallic
krzysiek325e
klubowicze
*****
Offline Offline

Wiadomości: 590

e30 325e e34 525TDS


« Odpowiedz #17 : 6 Luty 2011, 21:27 »

Oszukać???
Prędzej co mi przychodzi do głowy, to rozbić go na dwa. Oddzielny od pompy o oddzielny od DME, co wiąże się z założeniem dwóch przekaźników.
Ale jeśli się mylę, to pewnie nasz spec Millaka mnie poprawi Uśmiech
Zapisane
WMarcin

Offline Offline

Wiadomości: 317



« Odpowiedz #18 : 6 Luty 2011, 21:30 »

Dobra. Zrobimy sprawdzenie naokoło... Uśmiech
Co się stało:
  Samochód jechał i zechł. Jakby ktoś zapłon wyłączył.
Objawy:
  Pompa pracuje jak się zewrze styki w gnieździe przekaźnika. Jak się próbuje odpalić, to silnik jakby załapuje ale po chwili krecenia i na kilka raptem wybuchów i zdycha. Na bezpieczniku pompy przy próbie odpalenia pojawia się około 0,5v. Gdy włączam zapłon nie słychać by się pompa na chwile włączała, choć słychać ze przekaźnik klapie. Gdy pokręcę silnikiem i nie odpali, świece są suche - co wg mnie wskazuje na problem z dostawą paliwa...

Czy może to być coś jeszcze niż przekaźnik pompy?
Biorąc pod uwagę to, że przekaźnik klapie chyba odpada kwestia sterowania tego przekźnika.
Zapisane

e30 318iA '88 atlantisblau                          e28 528i  '83 opalgrun metallic
e34 540iA '93 diamantschwartz metallic        e36 325i  '92 mauritusblau metallic
Millaka
klubowicze
*****
Offline Offline

Wiadomości: 6.450


XLH by CPO ´83


« Odpowiedz #19 : 6 Luty 2011, 21:38 »

Rozbierz go i zobacz styki, moze klapac i nic nie dawac Chichot
...jak zejmiesz obudowe to mozesz go na sucho podlaczyc i sprawdzic czy wszystko przewodzi.
...potrzebujesz tylko tylko jakis zasilacz, moze byc ladowarka do akku Mrugnięcie
Zapisane
WMarcin

Offline Offline

Wiadomości: 317



« Odpowiedz #20 : 6 Luty 2011, 21:48 »

Jest to jakiś pomysł. Mrugnięcie
Tylko jak na niego patrzę to wyglada on tak jakby był zalany jakimś klejem czy żywicą. Jeśli jednak da się ta obudowę zdjąć nie uszkadzając przy tym reszty to już wiem co dalej robić. Uśmiech
Podziękował. Mrugnięcie
Zapisane

e30 318iA '88 atlantisblau                          e28 528i  '83 opalgrun metallic
e34 540iA '93 diamantschwartz metallic        e36 325i  '92 mauritusblau metallic
WMarcin

Offline Offline

Wiadomości: 317



« Odpowiedz #21 : 7 Luty 2011, 22:31 »

Przekaźnik rozebrałem...
Co się okazało w tej obudowie jest jeden przekaźnik i trochę elektroniki, a przyczyną całego zamieszania były zimne luty złącza oraz przekaźnika. Styki przekaźnika ok.
Także po krótkiej operacji lutownicą wszystko wróciło do normy Uśmiech
Zapisane

e30 318iA '88 atlantisblau                          e28 528i  '83 opalgrun metallic
e34 540iA '93 diamantschwartz metallic        e36 325i  '92 mauritusblau metallic
Strony: [1]   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  


Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal
Strona wygenerowana w 0.091 sekund z 23 zapytaniami.