Advanced Search

Autor Wątek: Przekaźnik pompy paliwa BMW e30  (Przeczytany 5372 razy)

6 Luty 2011, 16:34
Przeczytany 5372 razy

Offline WMarcin



  • 315
    Wiadomości

Przekaźnik pompy paliwa BMW e30
« dnia: 6 Luty 2011, 16:34 »
Jak sprawdzić wspomniany w temacie przekaźnik?
Sam naprawiam e30 niewiele mówi na temat tego przekaźnika...niestety. Albo to ja jestem ślepy...
e30 318iA '88 atlantisblau                          e28 528i  '83 opalgrun metallic
e34 540iA '93 diamantschwartz metallic        e36 325i  '92 mauritusblau metallic

6 Luty 2011, 18:14
Odpowiedź #1

Offline Shooter_21



  • 2.608
    Wiadomości

  • BMW E34 520iA, E36 COMPACT 316i

Odp: Przekaźnik pompy paliwa BMW e30
« Odpowiedź #1 dnia: 6 Luty 2011, 18:14 »
Chyba najprostszym sposobem jest wpięcie drugiego, jeśli pompa zadziała to znaczy, że stary jest niesprawny. ;D

6 Luty 2011, 18:19
Odpowiedź #2

Offline AdamJ330



  • 10.061
    Wiadomości

Odp: Przekaźnik pompy paliwa BMW e30
« Odpowiedź #2 dnia: 6 Luty 2011, 18:19 »
na przekazniku powinien byc jakis rysunek. tak z pamieci to chyba styki 30 i 87 zamykają obwód, styki 85 i 86 to cewka, ktora powoduje zamkniecie tego obwodu.czyli na 85 i 86 podajesz plus i minus 12V (ważna polaryzacja),jak podasz prąd to miernik w reke i sprawdzasz czy jest przejscie miedzy 30 i 87. styk 30 to zasilanie, styk 87 to odbiornik. styki 30 i 87 zazwyczaj idą grubyk kablem, styki 85 i 86 idą cienkim (bardzo niskim prądem można zamknąć wysoko prądowy obwód)

mogę pisać pracę inżynierską z przekaźników :D
było: e21 316, e30 320, e30 328, e30 318IS, e30 M3, e36 M3, e36 compact 328i, e46 320D, 318ISTG, e30 340i, e30 325e, e36 328ti, 544iT, 544i, e36 318IS QP, e36 318iT, e46 330i, e46 330xd, e46 318>325i, e46 318>325iT...
jest: e36 328iA steptronic, e39 530DT :)

SWAP - Moja pasja :)

6 Luty 2011, 19:14
Odpowiedź #3

Offline WMarcin



  • 315
    Wiadomości

Odp: Przekaźnik pompy paliwa BMW e30
« Odpowiedź #3 dnia: 6 Luty 2011, 19:14 »
No prawie wszystko tak...
Ale...
Przekaźnik pompy paliwa w e30 ma wbudowaną jakaś elektronikę i w sumie 7 pinów...
Dodatkowo nie ma na nim żadnego rysunku... :(
Owszem 87b i 30 zamykają obwód ale jak je wysterować nie mam zielonego pojęcia...
Na jednym z pozostałych pinów jest masa, na dwóch innych +12 po zapłonie. Jednak przekaźnik klapie po włączeniu zapłonu i po chwilce znów klapie. Czyli przy włączeniu zapłonu na chwile włącza pompę.
Mam podejrzenie ze styki przekaźnika są wypalone i pod obciążeniem stawiają spory opór więc pompa nie pracuje tak jak powinna. Gdy zewrę drutem styki 87b i 30 pompa zaczyna pracować normalnie.

Standardowy przekaźnik jest tak skomplikowany (jeden stycznik, jeden elektromagnes) że możnaby z niego kartkówkę conajwyżej napisać...;)
e30 318iA '88 atlantisblau                          e28 528i  '83 opalgrun metallic
e34 540iA '93 diamantschwartz metallic        e36 325i  '92 mauritusblau metallic

6 Luty 2011, 19:21
Odpowiedź #4

Offline WMarcin



  • 315
    Wiadomości

Odp: Przekaźnik pompy paliwa BMW e30
« Odpowiedź #4 dnia: 6 Luty 2011, 19:21 »
EDIT:
Przebadałem ten przekaźnik omomierzem. Dwa piny są poprostu zwarte, pomiędzy resztą jest zwykła przerwa - nie udało mi się w ten sposób namierzyć pinów od cewki...
e30 318iA '88 atlantisblau                          e28 528i  '83 opalgrun metallic
e34 540iA '93 diamantschwartz metallic        e36 325i  '92 mauritusblau metallic

6 Luty 2011, 19:23
Odpowiedź #5

Offline gatun0

  • Super Moderator

  • *****

  • 6.830
    Wiadomości

  • e39 528it m52tu na bogato

Odp: Przekaźnik pompy paliwa BMW e30
« Odpowiedź #5 dnia: 6 Luty 2011, 19:23 »
w tym przekaźniku nie ma elektroniki , to sterownik silnika go rozłącza po chwili .

6 Luty 2011, 19:35
Odpowiedź #6

Offline WMarcin



  • 315
    Wiadomości

Odp: Przekaźnik pompy paliwa BMW e30
« Odpowiedź #6 dnia: 6 Luty 2011, 19:35 »
Ok. Tylko czemu ma on 7 pinów?
I jak do wysterować do testów?
e30 318iA '88 atlantisblau                          e28 528i  '83 opalgrun metallic
e34 540iA '93 diamantschwartz metallic        e36 325i  '92 mauritusblau metallic

6 Luty 2011, 19:42
Odpowiedź #7

Offline gatun0

  • Super Moderator

  • *****

  • 6.830
    Wiadomości

  • e39 528it m52tu na bogato

Odp: Przekaźnik pompy paliwa BMW e30
« Odpowiedź #7 dnia: 6 Luty 2011, 19:42 »
przekaźnik od pompy 7 pinów ? pomyliłes przekaźniki . Jaki masz silnik ? 4 czy 6 cyl ?

6 Luty 2011, 20:10
Odpowiedź #8

Offline Millaka

  • klubowicze

  • *****

  • 6.480
    Wiadomości

  • XLH by CPO ´83

Odp: Przekaźnik pompy paliwa BMW e30
« Odpowiedź #8 dnia: 6 Luty 2011, 20:10 »
Gniazdko ma 9 pinow, i jesli przekaznik ma 7 to oznacza ze ktos tam rzezbil ;D
...nie bardzo wiedzial co ma wstawic i wymyslil :D

Od gory:
przekaznik DME
przekaznik pompki
przekaznik lambady


6 Luty 2011, 20:17
Odpowiedź #9

Offline WMarcin



  • 315
    Wiadomości

Odp: Przekaźnik pompy paliwa BMW e30
« Odpowiedź #9 dnia: 6 Luty 2011, 20:17 »
ech...musiałem aż wstać i włączyć kompa... :D
Po kolei...
Silnik m10b18
Gniazdko jest nie rzeźbione, ma 7 pinów, przekaźnik także.

Wygląda to to tak:


Kwestie, które przemawiają za tym że to przekaźnik pompy:
 - jest na nim napisane benzinpompenrelay
 - jak się włącza zapłon to czuć, że on klapie
 - po wyciągnięciu go z gniazda i zwarciu w gnieździe pinów 87b i 30 pompa zaczyna pracować

Kwestie przemawiające za tym, iż ma jakąś elektronikę w środku:
 - ma 7 pinów
 - nie ma pomiędzy żadnymi pinami wyraźnie obecnej cewki elektromagnesu (cewki spodziewam się tam gdzie 0 < x < nieskończoność, gdzie x to opór pomiędzy stykami)
e30 318iA '88 atlantisblau                          e28 528i  '83 opalgrun metallic
e34 540iA '93 diamantschwartz metallic        e36 325i  '92 mauritusblau metallic

6 Luty 2011, 20:20
Odpowiedź #10

Offline WMarcin



  • 315
    Wiadomości

Odp: Przekaźnik pompy paliwa BMW e30
« Odpowiedź #10 dnia: 6 Luty 2011, 20:20 »
EDIT:
Przekaźnik ma także logo BMW i jakiś numer części także chyba nie jest z czyjejś wyobraźni.

Najbardziej podoba mi się ten przekaźnik lambady :D
e30 318iA '88 atlantisblau                          e28 528i  '83 opalgrun metallic
e34 540iA '93 diamantschwartz metallic        e36 325i  '92 mauritusblau metallic

6 Luty 2011, 20:22
Odpowiedź #11

Offline Millaka

  • klubowicze

  • *****

  • 6.480
    Wiadomości

  • XLH by CPO ´83

Odp: Przekaźnik pompy paliwa BMW e30
« Odpowiedź #11 dnia: 6 Luty 2011, 20:22 »
Szkoda ze zadajesz pytanie ktorego trzeba sie domyslac :D
Na to nikt by nie wpadl ze to jest m10.

6 Luty 2011, 20:27
Odpowiedź #12

Offline WMarcin



  • 315
    Wiadomości

Odp: Przekaźnik pompy paliwa BMW e30
« Odpowiedź #12 dnia: 6 Luty 2011, 20:27 »
Mea culpa.
e30 318iA '88 atlantisblau                          e28 528i  '83 opalgrun metallic
e34 540iA '93 diamantschwartz metallic        e36 325i  '92 mauritusblau metallic

6 Luty 2011, 20:32
Odpowiedź #13

Offline Millaka

  • klubowicze

  • *****

  • 6.480
    Wiadomości

  • XLH by CPO ´83

Odp: Przekaźnik pompy paliwa BMW e30
« Odpowiedź #13 dnia: 6 Luty 2011, 20:32 »
Wybaczone :D
Ten przekaznik zawiera w sobie jak by 2 przekazniki, tam jest DME i pompka razem.
...dlatego najlepiej poszukac cos na podmiane.

6 Luty 2011, 20:46
Odpowiedź #14

Offline WMarcin



  • 315
    Wiadomości

Odp: Przekaźnik pompy paliwa BMW e30
« Odpowiedź #14 dnia: 6 Luty 2011, 20:46 »
No własnie nie bardzo mam pomysł skąd wziąć na podmianke... Chciałem go jakoś sprawdzić zanim kupię kolejny w aso...

To że są tam jakby dwa przekaźniki by się nawet zgadzało. 4 piny dwóch cewek, wspólna masa i dwa zwierane do tejże wspólnej masy - razem 7. Tylko jakby tak było to powinno dać się wybadac cewkę omomierzem...zastanawiam się czy przypadkiem cewka przekaźnika nie jest sterowana przez tranzystor, co by tłumaczyło to że nie jest wyprowadzona na zewnątrz jak i obecność +12v po zapłonie na gnieździe.
e30 318iA '88 atlantisblau                          e28 528i  '83 opalgrun metallic
e34 540iA '93 diamantschwartz metallic        e36 325i  '92 mauritusblau metallic

6 Luty 2011, 21:08
Odpowiedź #15

Offline krzysiek325e

  • klubowicze

  • *****

  • 592
    Wiadomości

  • e30 325e e34 525TDS

Odp: Przekaźnik pompy paliwa BMW e30
« Odpowiedź #15 dnia: 6 Luty 2011, 21:08 »
Koło Wołomina z pewnością znajdzie się jakiś szrot, na którym dopasujesz sobie taki przekaźnik :).
Nie mówię, że na obecną chwile mogą posiadać taki model silnika, lecz może w przeszłości mieli i mają gdzieś w swoim składzie jakieś przekaźniki.
Weź go sobie do porównania (numer z przekaźnika) i do dzieła ;)

6 Luty 2011, 21:18
Odpowiedź #16

Offline WMarcin



  • 315
    Wiadomości

Odp: Przekaźnik pompy paliwa BMW e30
« Odpowiedź #16 dnia: 6 Luty 2011, 21:18 »
Jest jeden spory szrot i będę próbował ich atakować, ale z tego co wiem to takimi duperelami się nie zajmują... Kiedyś potrzebowałem przekaźnik do przeciwmglowych, to facet powiedział mi bym sobie wyciągnął z samochodu na placu jak znajdę...

Szrocik (albo lepiej szrociszek :) w wołominie kiedyś miał e30 ale w td...
Innych w okolicy nie kojarzę...

Czy naprawdę nie ma jak oszukać tego przekaźnika?
e30 318iA '88 atlantisblau                          e28 528i  '83 opalgrun metallic
e34 540iA '93 diamantschwartz metallic        e36 325i  '92 mauritusblau metallic

6 Luty 2011, 21:27
Odpowiedź #17

Offline krzysiek325e

  • klubowicze

  • *****

  • 592
    Wiadomości

  • e30 325e e34 525TDS

Odp: Przekaźnik pompy paliwa BMW e30
« Odpowiedź #17 dnia: 6 Luty 2011, 21:27 »
Oszukać???
Prędzej co mi przychodzi do głowy, to rozbić go na dwa. Oddzielny od pompy o oddzielny od DME, co wiąże się z założeniem dwóch przekaźników.
Ale jeśli się mylę, to pewnie nasz spec Millaka mnie poprawi :)

6 Luty 2011, 21:30
Odpowiedź #18

Offline WMarcin



  • 315
    Wiadomości

Odp: Przekaźnik pompy paliwa BMW e30
« Odpowiedź #18 dnia: 6 Luty 2011, 21:30 »
Dobra. Zrobimy sprawdzenie naokoło... :)
Co się stało:
  Samochód jechał i zechł. Jakby ktoś zapłon wyłączył.
Objawy:
  Pompa pracuje jak się zewrze styki w gnieździe przekaźnika. Jak się próbuje odpalić, to silnik jakby załapuje ale po chwili krecenia i na kilka raptem wybuchów i zdycha. Na bezpieczniku pompy przy próbie odpalenia pojawia się około 0,5v. Gdy włączam zapłon nie słychać by się pompa na chwile włączała, choć słychać ze przekaźnik klapie. Gdy pokręcę silnikiem i nie odpali, świece są suche - co wg mnie wskazuje na problem z dostawą paliwa...

Czy może to być coś jeszcze niż przekaźnik pompy?
Biorąc pod uwagę to, że przekaźnik klapie chyba odpada kwestia sterowania tego przekźnika.
e30 318iA '88 atlantisblau                          e28 528i  '83 opalgrun metallic
e34 540iA '93 diamantschwartz metallic        e36 325i  '92 mauritusblau metallic

6 Luty 2011, 21:38
Odpowiedź #19

Offline Millaka

  • klubowicze

  • *****

  • 6.480
    Wiadomości

  • XLH by CPO ´83

Odp: Przekaźnik pompy paliwa BMW e30
« Odpowiedź #19 dnia: 6 Luty 2011, 21:38 »
Rozbierz go i zobacz styki, moze klapac i nic nie dawac :D
...jak zejmiesz obudowe to mozesz go na sucho podlaczyc i sprawdzic czy wszystko przewodzi.
...potrzebujesz tylko tylko jakis zasilacz, moze byc ladowarka do akku ;)

6 Luty 2011, 21:48
Odpowiedź #20

Offline WMarcin



  • 315
    Wiadomości

Odp: Przekaźnik pompy paliwa BMW e30
« Odpowiedź #20 dnia: 6 Luty 2011, 21:48 »
Jest to jakiś pomysł. ;)
Tylko jak na niego patrzę to wyglada on tak jakby był zalany jakimś klejem czy żywicą. Jeśli jednak da się ta obudowę zdjąć nie uszkadzając przy tym reszty to już wiem co dalej robić. :)
Podziękował. ;)
e30 318iA '88 atlantisblau                          e28 528i  '83 opalgrun metallic
e34 540iA '93 diamantschwartz metallic        e36 325i  '92 mauritusblau metallic

7 Luty 2011, 22:31
Odpowiedź #21

Offline WMarcin



  • 315
    Wiadomości

Odp: Przekaźnik pompy paliwa BMW e30
« Odpowiedź #21 dnia: 7 Luty 2011, 22:31 »
Przekaźnik rozebrałem...
Co się okazało w tej obudowie jest jeden przekaźnik i trochę elektroniki, a przyczyną całego zamieszania były zimne luty złącza oraz przekaźnika. Styki przekaźnika ok.
Także po krótkiej operacji lutownicą wszystko wróciło do normy :)
e30 318iA '88 atlantisblau                          e28 528i  '83 opalgrun metallic
e34 540iA '93 diamantschwartz metallic        e36 325i  '92 mauritusblau metallic