KLUB
FORUM
MODELE
OGŁOSZENIA
DOWNLOAD
LINKI
30 Marzec 2015, 01:31 *
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Aktualności:
 
  Strona główna   Forum   Pomoc Szukaj Zaloguj się Rejestracja Chat  
Strony: [1] 2   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: EWS 3 Problem z podłaczeniem :( !!!  (Przeczytany 5520 razy)
arti89

Offline Offline

Wiadomości: 24


« : 14 Styczeń 2011, 22:08 »

Witam ma problem z EWS 3 nie mogę go rozkodować i walczę z nim już trzy dni i trzy noce Smutny nie chciałem auta oddawać do elektryka bo skasuje grubą gotówkę a nie stać mnie już na taki wydatek:(
Mój projekt to e30 z silnikiem M52TU 323. Silnik był w e46 z manualną skrzynią biegów, a EWS-a z komputerem mam od e39 też z silnika M52TU 323 tylko skrzynia biegów była automatyczna. 
 
rozpisze pod spodem piny które gdzie podłączyłem:

PIN 1 pod czarno-żółty z okrągłej kości który jest połączony z czarnym z kości od silnika
PIN 2 - zostawiłem wolny nie podłączony
PIN 3 - brak
PIN 4 - do PIN 33 z kości komputera X60004
PIN 5 - do czytnika od kluczyka
PIN 6 - dałem na niego plus ale nie wiem czy dobrze bo powinien być tu chyba sygnał ze skrzyni?
PIN 7 - brak
PIN 8 - brak
PIN 9 - masa
PIN 10 - nie podłączałem bo chyba nie trzeba
PIN 11 - także nie podłączałem
PIN 12 - do czytnika od kluczyka
PIN 13 - kabel czerwono-biały-żółty znalazłem przy silniku kilka takich kabli grubszych o tych kolorach i tam go podłączyłem

Nie wiem czy wszystko dobrze zrobiłem bo w silniku nadal nie ma iskry więc chyba coś źle robię. Proszę o jaką kol wiek pomoc. Bo już nie wiem gdzie mam szukać przyczyny.  Zawstydzony
Zapisane
Millaka
Administrator
*****
Offline Offline

Wiadomości: 6.554


XLH by CPO ´83


« Odpowiedz #1 : 14 Styczeń 2011, 22:50 »

Na 6 to chyba masa Mrugnięcie
http://www.bmw-klub-lodz.com.pl/forum/index.php?topic=15729.0
Zapisane
AdamJ330

Offline Offline

Wiadomości: 10.679



« Odpowiedz #2 : 15 Styczeń 2011, 00:59 »

chyba jednak plus Mrugnięcie
Zapisane

było: e21 316, e30 320, e30 328, e30 318IS, e30 M3, e36 M3, e36 compact 328i, e46 320D, 318ISTG, e30 340i, e30 325e, e36 328ti, 544iT, 544i, e36 318iT, e36 318IS QP, e46 330i...
jest: e36 328iA steptronic, 330XD, 318Ci > 325Ci Uśmiech

SWAP - Moja pasja Uśmiech
arti89

Offline Offline

Wiadomości: 24


« Odpowiedz #3 : 15 Styczeń 2011, 01:21 »

dobra dam plus Uśmiech a resztę kabelków ma dobrze połączonych czy nie bardzo
Zapisane
AdamJ330

Offline Offline

Wiadomości: 10.679



« Odpowiedz #4 : 15 Styczeń 2011, 01:26 »

na tym forum jest kilka osób, które zyją z tego co ty wlasnie robisz i zdradzanie takich szczegółów tym bardziej osobom takim jak ty czyli świezym na forum jest nie na rekę. zaraz zleci sie tu masa takich jak ty i te kilka osób znajdzie sie w czarnej du..e. jako podpowiedz powiem ci ze potrzebujesz schematów a na tym forum wszystko jest. powodzenia chlopie i pamietaj ze taki sterownik z EWSem troche kosztuje Uśmiech
Zapisane

było: e21 316, e30 320, e30 328, e30 318IS, e30 M3, e36 M3, e36 compact 328i, e46 320D, 318ISTG, e30 340i, e30 325e, e36 328ti, 544iT, 544i, e36 318iT, e36 318IS QP, e46 330i...
jest: e36 328iA steptronic, 330XD, 318Ci > 325Ci Uśmiech

SWAP - Moja pasja Uśmiech
Millaka
Administrator
*****
Offline Offline

Wiadomości: 6.554


XLH by CPO ´83


« Odpowiedz #5 : 15 Styczeń 2011, 12:42 »

To ja zdradze tych "burzuazyjnych wyzyskiwaczy ludu" Chichot
Jesli kedys mieszanie kabelkami mozna bylo nazwac "magia" to teraz nazywa sie rzezbiarstwem Duży uśmiech
Zaden szanujacy sie mechanik nie bawi sie w mieszanie kabelkami, tylko wyrzuca EWS do kosza.
Rozwoj techniki posowa sie tak wiekimi krokami ze jesli ktos zamkniety w swojej wiedzy tego nie widzi to musi cierpiec.
Teraz podlacza sie takie cos:



Koszta na wolnym rynku juz od 1US$ za sztuke, naturalnie w zakupie hurtowym.
Przy pojedynczym zakupie trzeba liczyc ok 100zl za sztuke:
http://www.auobd2.com/bmw-ews-immo-emulator.html

...naturalnie mozna dac sie wykozystac, jesli ktos nie ma czasu Chichot
http://www.sislab.pl/Emulator_BMW_EWS-528.html
Zapisane
AdamJ330

Offline Offline

Wiadomości: 10.679



« Odpowiedz #6 : 15 Styczeń 2011, 13:06 »

pogrzebanie w schematach i podlaczenie 7 przewodów = 0zł Uśmiech
Zapisane

było: e21 316, e30 320, e30 328, e30 318IS, e30 M3, e36 M3, e36 compact 328i, e46 320D, 318ISTG, e30 340i, e30 325e, e36 328ti, 544iT, 544i, e36 318iT, e36 318IS QP, e46 330i...
jest: e36 328iA steptronic, 330XD, 318Ci > 325Ci Uśmiech

SWAP - Moja pasja Uśmiech
arti89

Offline Offline

Wiadomości: 24


« Odpowiedz #7 : 15 Styczeń 2011, 16:07 »

Z tego co ja wiem forum jest po to żeby pomagać Uśmiech wchodzę na forum zakładam temat i liczę na to że ktoś pomoże bo przecież nie pisze nigdzie że to jest płatne. Jeśli ktoś się utrzymuje z tego podłączania EWS-a  no to wiem że by mu nie zaszkodziło udzielić małej podpowiedzi. Jeśli jest ktoś dobrym elektrykiem to wiem że zawsze sobie da rade i takie udzielenie informacji nic by mu nie zaszkodziło. Jestem świeży na waszym forum ale jestem stałym bywalcem na Beemka-Klub Uśmiech Podłączałem silniki wielu osobą ale nigdy nie miałem styczności z EWS 3.Zazwyczaj usuwam EWS u PUZA.  Jeśli ktoś mnie pyta o jakieś rady lub pomoc w związku z podłączaniem silnika to udzielam ich od ręki ponieważ lubię pomagać maniakom BMW, a wiem że jeśli ja bym nie pomógł to i tak kto inny to zrobi Uśmiech Właśnie tu jest problem u nas w Polsce wielu posiadaczy beemek potrzebuje pomocy a nikt nie udzieli bo przecież to kosztuje. Na zagranicznych forach wygląda to całkiem inaczej tam każdy udzieli pomocy i cieszy się tym że mógł pomóc. Uśmiech Sory AdamJ330 że jestem taki natrętny i meczę Cię z tym EWS-em Uśmiech ale zauważyłem że na waszym forum jest więcej ludzi którzy rozkodowali ten problem z EWS-em. 
Dzięki Millaka za pomoc z tym Emulatorem Uśmiech Jeśli będziesz mógł AdamJ330 mi pomóc to będę bardzo wdzięczny Uśmiech i jeśli ktoś będzie potrzebował na tym forum pomocy z jakim kol wiek SWAPEM silnik (M60,M52,M30,M50 itd. to pomogę Uśmiech       
Zapisane
sosen

Offline Offline

Wiadomości: 119


E30 327,5


« Odpowiedz #8 : 17 Styczeń 2011, 09:10 »

pogrzebanie w schematach i podlaczenie 7 przewodów = 0zł Uśmiech

Gorzej jak EWS padnie a lubi  Duży uśmiech
Lepiej sie go pozbyc jak najwczesniej.
Zapisane
arti89

Offline Offline

Wiadomości: 24


« Odpowiedz #9 : 19 Styczeń 2011, 00:49 »

Cytuj
Gorzej jak EWS padnie a lubi  Duży uśmiech
Lepiej sie go pozbyc jak najwczesniej.

No z chęcią bym go usunoł ale akuret mam kompletny to EWS to chciałem go podłaczyć Uśmiech Od jutra znów zaczne walczyć z tym EWS bo bede miał troche czasu więcej. jak by ktoś coś wiedział na ten temat to prosze o dać zanć
Zapisane
Millaka
Administrator
*****
Offline Offline

Wiadomości: 6.554


XLH by CPO ´83


« Odpowiedz #10 : 19 Styczeń 2011, 21:32 »

Sa juz jakies postepy? moge otworzyc nastepne drzwiczki, jak w kalendarzu Mrugnięcie
Chyba ze Adam juz wszystko "sprzedal" Mrugnięcie Chichot
Zapisane
arti89

Offline Offline

Wiadomości: 24


« Odpowiedz #11 : 20 Styczeń 2011, 10:39 »

Udało mi się w końcu autko odpalić, nie było aż tak źle trochę się jeszcze po męczyłem i doszedłem do ładu Uśmiech Dzięki wszystkim za pomoc Uśmiech Jeśli ktoś będzie miał jakiś problem z chęcią pomogę Uśmiech
Zapisane
arti89

Offline Offline

Wiadomości: 24


« Odpowiedz #12 : 20 Styczeń 2011, 10:42 »

Millaka a mam jeszcze takie pytanko bo w M52TU nie ma przekaźnika od pompki paliwa chyba. Masz może jakiś sposób gdzie ją podłączyć?
Zapisane
AdamJ330

Offline Offline

Wiadomości: 10.679



« Odpowiedz #13 : 20 Styczeń 2011, 15:54 »

przekaznik musisz sobie dołożyc ze starej wiązki, DME steruje przekaznikiem, przekaznik steruje pompą, ale tak jak mówie: SCHE-MA-TY! Uśmiech
Zapisane

było: e21 316, e30 320, e30 328, e30 318IS, e30 M3, e36 M3, e36 compact 328i, e46 320D, 318ISTG, e30 340i, e30 325e, e36 328ti, 544iT, 544i, e36 318iT, e36 318IS QP, e46 330i...
jest: e36 328iA steptronic, 330XD, 318Ci > 325Ci Uśmiech

SWAP - Moja pasja Uśmiech
arti89

Offline Offline

Wiadomości: 24


« Odpowiedz #14 : 20 Styczeń 2011, 17:36 »

dzięki postaram się coś wykombinować. A do przekaźniki muszę dać jeden stały plus, mase, a drugi musi być plus chyba też co??.
W schemacie wyczytałem że w kości X60004 jest kabel od aktywacji przekaźnika pompy paliwa. hmm chyba muszę dalej kombinować 
Zapisane
Millaka
Administrator
*****
Offline Offline

Wiadomości: 6.554


XLH by CPO ´83


« Odpowiedz #15 : 20 Styczeń 2011, 20:55 »

Dlaczego chcesz podlaczyc jakas mase? Sam pisales ze znalazles w sterowniku pin ktory steruje tym przekaznikiem.
Potrzebujesz tylko 2x plus (rozny pobor mocy) i ten pin w sterowniku (10) Mrugnięcie
Tak to wyglada:

Zapisane
arti89

Offline Offline

Wiadomości: 24


« Odpowiedz #16 : 20 Styczeń 2011, 22:48 »

aha juz łapie dzięki Uśmiech
Zapisane
arti89

Offline Offline

Wiadomości: 24


« Odpowiedz #17 : 21 Styczeń 2011, 01:43 »

jeszcze jedno pytanie jak mogę sprawdzić czy mam wersje EWS 3.2 czy 3.3? Bo nigdzie nie mogę sprawdzić niby 3.3. były produkowane od 97r.
Zapisane
arti89

Offline Offline

Wiadomości: 24


« Odpowiedz #18 : 21 Styczeń 2011, 14:56 »

Jeszcze mam takie pytanie czy jeśli mam komputer + kluczyk a nie ma modulu EWS. To mogę dokupić EWS do tego modelu np komputer był z e46 to moduł moge kupić z tego auta?? czy to nie bedzie się zgrywało bo EWS musi być dokładnie z tego komutera??
Zapisane
AdamJ330

Offline Offline

Wiadomości: 10.679



« Odpowiedz #19 : 21 Styczeń 2011, 15:21 »

pestka z kluczyka, ews i sterownik silnika muszą byc z jednego kompletu
Zapisane

było: e21 316, e30 320, e30 328, e30 318IS, e30 M3, e36 M3, e36 compact 328i, e46 320D, 318ISTG, e30 340i, e30 325e, e36 328ti, 544iT, 544i, e36 318iT, e36 318IS QP, e46 330i...
jest: e36 328iA steptronic, 330XD, 318Ci > 325Ci Uśmiech

SWAP - Moja pasja Uśmiech
arti89

Offline Offline

Wiadomości: 24


« Odpowiedz #20 : 21 Styczeń 2011, 20:30 »

A wiecie może jak sprawdzić jaka jest wersja EWS?? Bo mam też drugie autko tylko nie mam modułu EWS i chciałem tam zamontować emulator EWS ale z tego co tam pisze to działa tylko do wersji EWS 2 i EWS 3 z wersją 3.2 tylko:( a nie wiem czy będzie działać na wersji 3.3.
Zapisane
arti89

Offline Offline

Wiadomości: 24


« Odpowiedz #21 : 22 Styczeń 2011, 18:23 »

kolego a złączę diagnostyczne pod jakie piny by trzeba zamontować z komputera. Bo znalazłem dwa jeden to Pin 10 ale to jest też obrotomierz a drugi PIN 32 kabel biało fioletowy. I nie wiem czy dobre kable znalazłem ?? 
Zapisane
arti89

Offline Offline

Wiadomości: 24


« Odpowiedz #22 : 23 Styczeń 2011, 21:28 »

koledzy i wie ktoś może jak zamontować dokładnie te złącze żeby działało to jak trzeba Uśmiech
Zapisane
batim

Offline Offline

Wiadomości: 59



« Odpowiedz #23 : 7 Marzec 2011, 18:11 »

Trochę odświeżę temat. Nie będę nowego otwierał bo podobny mam problem.
swap w Z3 M43B18 1996r na M52TUB25 z E46 1999r.
Użyłem swapboxu do połączenia DME z buda i zegarami.
EWS podłączyłem.
Po przekręceniu kluczyka słychać jak w EWS zaskakuje przekaźnik, ale rozrusznik ani drgnie :/
Silnik nowy mialem z kompletem DME+EWS+bebechy klucza.
Co wg. Was może powodować blok. rozrusznika ??
Btw. sprawdzałem rozrusznik na krótko i kręci więc elektromagnes zwalony odpada.

Pozdro
Zapisane
AdamJ330

Offline Offline

Wiadomości: 10.679



« Odpowiedz #24 : 8 Marzec 2011, 00:31 »

co to jest swapbox?
Zapisane

było: e21 316, e30 320, e30 328, e30 318IS, e30 M3, e36 M3, e36 compact 328i, e46 320D, 318ISTG, e30 340i, e30 325e, e36 328ti, 544iT, 544i, e36 318iT, e36 318IS QP, e46 330i...
jest: e36 328iA steptronic, 330XD, 318Ci > 325Ci Uśmiech

SWAP - Moja pasja Uśmiech
Shooter_21

Offline Offline

Wiadomości: 2.873


BMW E34 520iA, E36 COMPACT 316i


« Odpowiedz #25 : 8 Marzec 2011, 01:14 »

co to jest swapbox?

Właśnie...

Trochę odświeżę temat. Nie będę nowego otwierał bo podobny mam problem.
swap w Z3 M43B18 1996r na M52TUB25 z E46 1999r.
Użyłem swapboxu do połączenia DME z buda i zegarami.
EWS podłączyłem.
Po przekręceniu kluczyka słychać jak w EWS zaskakuje przekaźnik, ale rozrusznik ani drgnie :/
Silnik nowy mialem z kompletem DME+EWS+bebechy klucza.
Co wg. Was może powodować blok. rozrusznika ??
Btw. sprawdzałem rozrusznik na krótko i kręci więc elektromagnes zwalony odpada.

Pozdro

Pierwsze od czego bym zaczął to sprawdzenie masy między silnikiem i karoserią.
Zapisane
batim

Offline Offline

Wiadomości: 59



« Odpowiedz #26 : 8 Marzec 2011, 08:35 »



To jest swapbox.

Masę tą do łapy silnika sprawdzałem. Czyściłem końcówki itd. Smutny
Co tak naprawdę daje sygnał do rozrusznika ? EWS ? Stacyjka ? DME ? Może jakiś przekaźnik jest poza tym w EWS ?

Pozdrawiam
Zapisane
AdamJ330

Offline Offline

Wiadomości: 10.679



« Odpowiedz #27 : 8 Marzec 2011, 09:46 »

o Boże. co to jest na tym zdjęciu Co? Uśmiech gdzie to sie wpina i do czego ma to służyć?

w normalnym ukladzie sygnal idzie ze stacyjki, przez ews i do rozrusznika. urzadzenie na zdjeciu moim zdaniem nie ma prawa rozwiazac zadnych problemow zwiazanych z elektronika po swapie Uśmiech
Zapisane

było: e21 316, e30 320, e30 328, e30 318IS, e30 M3, e36 M3, e36 compact 328i, e46 320D, 318ISTG, e30 340i, e30 325e, e36 328ti, 544iT, 544i, e36 318iT, e36 318IS QP, e46 330i...
jest: e36 328iA steptronic, 330XD, 318Ci > 325Ci Uśmiech

SWAP - Moja pasja Uśmiech
batim

Offline Offline

Wiadomości: 59



« Odpowiedz #28 : 8 Marzec 2011, 12:49 »

Tym sie EWSu nie łączy z niczym.
Ida do tego sygnaly z instrument cluster (zegarów), dochodzi CANH i CANL, speedsensor z DME.

JEdnak mi chodzi o ten nieszczęsny EWS. Czy jeśli w EWSIII słychać jak pyka przekaźnik to jest dobrze podłączone ? czy cos jest pomiędzy EWS, a rozrusznikiem ? dodatkowy przekaźnik ? czy to idzie przez DME ?
Zapisane
AdamJ330

Offline Offline

Wiadomości: 10.679



« Odpowiedz #29 : 8 Marzec 2011, 14:31 »

jak ews pyka to dobrze, znaczy ze rozbroił. nie ma nic pomiedzy ews a rozrusznikiem, zadnych przekazników. przez dme tez nie idzie

skad masz ten patent ze zdjecia, ile  to kosztuje i do czego to sluzy?
Zapisane

było: e21 316, e30 320, e30 328, e30 318IS, e30 M3, e36 M3, e36 compact 328i, e46 320D, 318ISTG, e30 340i, e30 325e, e36 328ti, 544iT, 544i, e36 318iT, e36 318IS QP, e46 330i...
jest: e36 328iA steptronic, 330XD, 318Ci > 325Ci Uśmiech

SWAP - Moja pasja Uśmiech
Strony: [1] 2   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  


Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal
Strona wygenerowana w 0.402 sekund z 23 zapytaniami.